11 September

Jag kan inte förstå att det redan gått tio år sedan terrorattentaten i USA. Jag minns det som igår. Vi bodde på Astana condominium och pappa satt och tittade på nyheterna. Så helt plötsligt ropade han att de sprängde tornen.

Det blev väldigt konstig stämning på skolan efteråt. Då skolan vi gick på var en Amerikansk skola var det många amerikaner som gick där. Jag minns hur de stod och grät på skolgården och hur hela skolan fick göra inte bara brandövningar utan även öva på hur man skulle handla om skolan blev bombhotad. Ganska sjukt nu när man tänker på det i efterhand.

Jag är tacksam att jag inte själv blev påverkad personligen. En så hemsk händelse som orsakade många oskyldiga liv.

Mina tankar går till de drabbade i 9/11

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0