Tentorna som varit

Tänkte att jag kunde berätta hur det gått i de tentorna jag haft för den som undrar. Jag tar dem i den ordningen jag haft dem. Jag har väl någorlunda koll på vilket betyg jag kommer att på men jag vill inte "jinxa" det genom att säga vad jag borde få. Resultaten får ni helt enkelt vänta lite på.

Finance 10 juni: En relativt lätt tenta som jag hade kunnat klara hur bra som helst om jag bara haft lite mer tid över. Både i förberedelse och under själva skrivningen. Finance har varit mitt lättaste ämne den här terminen och jag har även tyckt att det varit väldigt roligt. Dock är det dåliga med att ha så många tentor på en och samma gång att man lägger fokus på de ämnen man haft problem med också får de lättaste ämnena lida. HATAR att jag var så tidspressad under skrivningen.

Introduction to Quantitative Analysis: Mitt hatämne under terminen som slutade i en relativt okej tenta på, hör och häpna, hela FYRA frågor! Det borde ha gått bra bara jag klarade integralfrågorna.

Microeconomic Theory: Ett ämne jag haft lite svårt med under året då matten man förväntats kunna var från ämnet här ovanför. Tentan var lättare än förväntan tack vare många timmars pluggande i grupp men den kan ha gått lite hur som helst. Jag kan ha krånglat till slutet på några frågor men hoppas på det bästa.


Ja, så ser läget ut just nu så vill jag fortsätta hålla mitt betyg på ett medel över åttio procent (A) måste jag göra sjukligt bra ifrån mig på tentan på fredag. Behöver åttiosex procent på den för ett A. Det blir svårt. Näst intill omöjligt faktiskt. De är otroligt tuffa betygsättare de där laglärarna. Håll tummarna för mitt pluggande den här veckan och för min tenta på fredag. Ok?!
Bra, tack!

Nu, sömn!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0