Motivation?

Är det någon som har lust att komma ner hit och sparka mig i ändan så att jag får något gjort någon gång? Eller iallafall har tips för hur jag ska kunna motivera mig? Jag lyckas bara inte få mig själv motiverad och även om jag faktiskt sitter och pluggar så är det som att all kunskap tar en tvärvändning så fort den är på väg in i mitt huvud.
Jag vill ju göra bra ifrån mig men just nu vet jag inte hur det ska kunna gå.

Imorgon har jag ett prov och ett annat på tisdag. De är värda tjugo procent vardera så det vore alltså väldigt bra för mitt slutbetyg om jag kunde göra bra ifrån mig på båda två. Hur jag ska lyckas med det vet jag inte. Faktumet att jag skulle behöva plugga konstant i flera dagar gör att jag istället inte får något gjort alls. Det blir alltid så för mig när jag har mycket att göra.
Jag kommer ihåg att det fanns en term för detta när jag läste Etologi i gymnasiet. Exemplet var två måsar som var på väg att börja bråka och blev så stressade att de istället för att slåss började tvätta sig själva istället. Aldrig trodde jag väl att jag skulle jämföra mig själv med en mås..

Lina?...                                                  ...Fiskmås?

 

Hard to tell..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0