Den här stressen..

Sitter med en kopp te och försöker lugna ner mig. Har ont i magen och känner mig stressad i hela kroppen. Det är en så otroligt obehaglig känsla. Jag mår så dåligt av att vara stressad och har egentligen ingen ordentlig anledning att vara det just nu. Eller ok, jag har en presentation på onsdag, två mid-semester tests nästa vecka plus en liten uppsats som ska in men det mesta av det är ju nästa vecka. Det kan jag väl stressa över i helgen istället och inte nu?

För övrigt har jag donat lite med mitt cv och känner nu att jag borde börja söka jobb. Jag har knappt kommit ner hit och känner redan panik över pengar. Att det här med pengar alltid ska vara ett sådant problem. Allt är ju så dyrt här nere nu vilket gör budgeten väldigt tight. Att jag även vill ha råd att resa innan jag går ut i skolan gör det hela ännu svårare.

Ett extrajobb några timmar i veckan tror jag faktiskt bara kan göra mig väl. Jag får lite extra pengar och ligger inte bara hemma i soffan och slöar när jag inte är i skolan.

Men ikväll ligger fokusen på att lugna ner mig. Att stressa gör INGET bättre utan gör bara allt jobbigare.




Jag blundar och drömmer mig tillbaka till Redang. Mitt paradis!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0