Träning

När jag flyttade ner hit till Australien slutade jag i princip att träna och åt mer istället vilket har resulterat i ganska många kilo extra på vågen. Nu efter jul har jag börjat försöka ta tag i det hela. Det är en trög och väldigt lång uppförsbacke speciellt för mig som älskar sötsaker. Men sluta helt med dem tänker jag inte göra. Livet måste ju få ha sitt lilla goda. Jag har bara försökt trappa ner på mängden.

Idag körde jag lite Zumba (träningsvideo) här hemma och det gick bra men när jag sedan skulle göra lite styrka fick jag en chock. Det mesta gick bra. Gjorde hundra situps ganska så smärtfritt (ska ha som mål att göra minst 100 om dagen) och samma med utfall och plankan men när jag sen kom till armhävningar gick det bara inte. Och då pratar jag om armhävningar på knä. PINSAMT!

Armhävningar har alltid varit något jag hatat att göra och det blir därför inte gjort så ofta. Nu ska jag dock ta tag i det. Jag menar armhävningar på knä ska väl vilken person som helst klara av? Skärpning Lina!

Kommentarer
Postat av: emilia

hur är det att studera i Australien?



Hahah, det är nog många som känner igen sig i det där med armhävningarna...

2011-04-26 @ 17:57:21
URL: http://espot.blogg.se/
Postat av: emilia

Låter spännande! En av mina nära vänner flyttade ned till Australien för över ett år sedan, tomt utan henne! Nåväl, hon verkar gilla Australien jättemkt!



Jo, nu under påskhelgen har jag hunnit med en hel del :)

2011-04-27 @ 10:08:42
URL: http://espot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0