Helg!

Då jag inte har några lektioner på fredagar betyder torsdag kväll helg för min del. Christoffers med! Det gör så otroligt mycket att ha tre dagar istället för två. Dessutom har den här veckan varit väldigt påfrestande med lite sömn med mycket att göra och många tankar flygandes omkring i huvudet. Imorgon ska jag alltså sova ut! Om det ska bli skönt? Hmmm... JA!

Dock kan jag inte sova allt för länge för klockan två ska Chris och jag på en lägenhetsvisning. Vi måste ju börja leta efter ett nytt ställe att bo när vårt kontrakt går ut i februari för här vill vi minsann inte bo kvar ett år till!
Vi hade hoppats på ett ställe bara 10-15 minuter från skolan men fick idag reda på att det kostar 38 dollar per person bara för att söka. Det är alltså cirka 220 kronor var utan att ens veta om man får lägenhet där. Hade det varit 50-100 hade jag förstått men jag tycker det här var lite väl! I det här landet suger man pengarna ur studenter istället för att stötta dem.

Lägenheten vi ska titta på imorgon är på ett ställe för bara studenter. Det är tyvärr lite längre bort från skolan men flyttar vi dit så får vi en fin, fräsh lägenhet med ett extra rum för gäster plus en egen tvättmaskin och ett större kylskåp! Det låter väldigt bra just nu men vi får helt enkelt se imorgon. Den är ju trots allt lite dyrare så vi måste tänka på om det blir värt det i slutänden.

Vet ni vad mer?

Om en vecka är mamma här!!!!

Jag och mamma i Frognerparken när hon hälsade på i Oslo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0