Long time..

Ja, då var man här igen. Allt annat prioreteras än att skriva några rader om hur allt är här borta till er där hemma. Fy skäms Lina!

Jag är just nu i värsta perioden på terminen. Alla lektioner är över men nu måste tiden istället utnyttjas till att plugga till de kommande slutproven. Alla mina slutprov är värda rätt mycket av mitt slutetyg och jag måste därför se till att vara väl förberedd. Tre är värda 70% och ett är värt 60% men som tur är har jag fått väldigt bra betyg på de småsaker som räknas till de resterande procenten så det får det at kännas lite bättre iallafall.

I lördags regnade det mer i Victoria (staten där Melbourne ligger) än vad det gjort på fem år. Vi envisades ändå med tt ha en barbeque vilket resulterade i en förkyld Lina. Som tur är verkar den nästan redan vara över med endast lite snuva kvar nu vilket är tur då jag inte har tid att ligga hemma och bli frisk. Sånt kan vänta tills efter den 18:e då jag har mitt sista slutprov. Eller tenta kanske man ska kalla det. Så här ser förresten mitt tentaschema ut:

10 november: Accounting for Management Decisions 70%
15 november: Management Information Systems 70%
16 november: Introductory Statistics for Business 70%
18 november: Macroeconomics 60%

Samtliga av mina examer börjar klockan nio på morgonen vilket jag inte är van vid. Uppe med tuppen!

Den 10:e får ni hålla tummarna extra hårt för mig. Bokföring kan vara det tråkigaste jag någonsin läst!


Nu ska jag börja packa ihop här och bege mig hem och äta en sen middag som står och väntar på mig.
Många Kramar!


(phu, man måste anstränga sig för att inte låta ord som exam och lecture slinker in. Nu var jag duktig!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0