Emu

När man går till skolan från oss går man längs Wildlife Sanctuaryt som ligger här ute. Tydligen får skadade djur åka dit och vila upp sig.

De första dagarna gick jag spänt och tittade efter något tecken på liv. Förhoppningsvis en känguru.

Det gick dagar..
veckor..
månader..
år..

..sen plötsligt en dag pekade Chris mot stängslet och sa "SE!"
Ivrigt tittade jag upp och vad fick jag se?


En emu..

Okej, visst blev jag liite glad men det var ju inte riktigt en fejkstruts jag var ute efter..

Vi har för övrigt fått se några hoppande kängurusar (kängurus?kängruar?kängrus?) med men de bilderna ligger på mobilkameran och hur man får dem till datorn har jag inte lyckats klura ut riktigt än.

Fortsättning följer

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0