Effektiv eftermiddag

Att kliva upp idag var ett helvete. Jag fick tvinga mig själv upp ur sängen för att tvätta ansiktet i iskallt vatten följt av att dricka två rejäla koppar kaffe för att vakna bara en ytterst liten gnutta. Dessa två koppar gjorde det för övrigt näst intill omöjligt för mig att ta anteckningar genom att framkalla darrande händer resten av förmiddagen.

Gick hela dagen i skolan och längtade tills jag kunde åka hem och sova.
När jag kom hem hände något konstigt.
Jag fick energi och började göra alla de saker jag lovat mig själv att göra när uppsatserna väl var inlämnade. (Vilket de var förra veckan)

Resultat:

blev..

och

blev..

även kastrullskåpet slash skafferiet organiserades så mycket som det går..

=
Nu när jag tittar på sista bilden så ser ju den mer stökig ut än den före men ni får bara tro på att det blev bättre!

Jag har även sorterat in alla skolpapper i min pärm som nu är proppfull! Sen så har det plockats och dammats och Christoffer kom hem och tog en sväng med dammsugaren och moppen.

Intresseklubben antecknar nu känner jag. Men det var länge sedan vi hade det så här dammfritt och ihopplockat. Så blir det när man är två väldigt upptagna (lata?) studenter.

Jag hatar för övrigt heltäckningsmattor. De älskar verkligen damm.
Chris och jag snörvlar som två förkylda gorillor här hemma!

Kommentarer
Postat av: Alice

Hej! Kul att läsa om någon som pluggar i Melbourne! Har funderat på La Trobe själv, men hur är det där egentligen? Jag är så himla sugen på att åka men jag är tveksam, hur klarar man sig med pengar, och grejar man skolan med all engelska, nog för att jag tycker jag är ganska bra på det haha... svara jättegärna! =)=)

2010-05-27 @ 01:51:12
URL: http://alicezurek.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0