17 maj

Grattis Norge! Eller säger man grattis på en nationaldag?

Jaja, jag gör det iallafall!

Jag kan tänka mig att det tågas runt i hela Norge just nu. Lusekoftor blandat med nationaldräkter blandat med russoveraller (årets blivande studenter i sina snickarbyxor). Förra året var jag på väg till Australien när alla festligheter höll på och nu, ja, nu ÄR jag i Australien.
Dock trodde jag att det skulle vara iallafall liiiite speciellt den här gången eftersom jag, trots att jag är på fel sida jorden, bor med en norrmann. Men icke sa nicke!

Christoffer firade sin nationaldag med att köpa en baguett och ost och skinka följt av ett paket oreos. Jag var i skolan när detta skedde men tur som jag har så har jag en väldigt osjälvisk pojkvän som sparade hälften till mig. Så lite firande blev det allt! Trots min totala onorskhet.



Min inte så norske norrmann. Jag tror det är därför han är så bra..


Nu lagas det teppanyaki för fulla muggar. Vi har äntligen hittat den sås som är den viktigaste delen av rätten och kan äntligen prova oss på att laga. Tveksamt om det blir lika gott som mammas men man kan ju försöka iallafall.

Dessutom var såsen i en ny flaska och väldigt mycket mer lösflytande än vad den brukar vara. Vi håller tummarna stenhårt!

Nå skall jeg hjelpe gutten min så vi kan spise. Sultne!
Den ni! ;)
Undrar hur många fel det blev på den korta meningen...


Iallafall. Grattis Norge!

Ha de!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0