Som kineserna

Idag gör jag som kineserna här på La Trobe. Tar med mig datorn för att sitta och titta på tv på internet och surfa i allmänhet. De har ju det knäppa systemet här i Australien att man får betala för hur mycket man laddar ner och inte för hastighet vilket är helt stört enligt mig. Så att se på web-TV hemma är ju hopplöst för poff så har man inget kvar på sin månadskvot. Det suger! Därför går man till skolan och använder deras internet gratis!

Det dåliga är dock att internet här är så sjukt segt. Det är nu man inser hur långt man kommit med tekniken hemma. Det är mycket som är ganska efter här vilket är otroligt störande när man är van att ha allt som i Sverige.
Ta det här med internetbank till exempel. Engångskoder har vi slutat med och bytt ut mot säkrare dosor. Här har man inte ens börjat med enggångskoder. Detta gör ju att jag som är van att ha så många olika koder för att göra allt så säkert som möjligt börjar undra hur säkert systemet här faktiskt är. Jag ser till att ändra koderna så ofta som möjligt istället i väntan på att banken inser något smartare system!

Hoppas alla hemma hade en fin midsommar. Jag kom på att det varit midsommar igår så inget firande för min del.. oh well!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Härligt att få uppleva Australien. =)

2010-06-28 @ 16:24:53
URL: http://tvminnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0