"Toffel"

Jag har aldrig rikitgt fattat det här med att vara "kärringstyrd,"toffel" eller "whipped."

Om en tjej till exempel skulle gå och möta sin pojkvän när han var på väg hem så skulle reaktionerna från kompisarna vara "Åh, vilken bra flickvän du är" eller liknande. Positivt iallafall.
Om en kille nu skulle göra det mot sin tjej så skulle han få höra från sina kompisar att han var kärringstyrd.

Sånt gör mig förvirrad.

De flesta killar verkar tycka det bästa sättet att bete sig i en relation är att inte svara när flickvännen ringer, dissa henne inför sina vänner och behandla henne som skit i allmänhet. Det är ok, för då är han iallafall inte kärringstyrd.
Man ska alltså helst vara en kass pojkvän?

Visst finns det människor som låter sig styras runt ordentligt och som faktiskt är lite styrda av sin partner men är det samma sak som att vilja umgås med sin pojk-flickvän och respektera och vara omtänksamma mot varandra?

I Christoffers och mitt förhållande är det nog jag som är toffeln isåfall. Jag flyttade till andra sidan av jorden för honom. Klå den ni!

Jag är nog den största toffeln av alla!


Kommentarer
Postat av: Lindie.

oooo ja!

2010-04-20 @ 17:50:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0