Mästerkockarna

Härom dagen var Christoffer och jag duktiga. Vi ställde oss och lagade köttbullar och potatismos. Oj tänker ni, det lät ju jobbigt..
Men här kommer det stora in det hela. Moset kom minsann inte från något pulver och köttbullarna inte från någon påse. Nej, de knådades och rullades för hand och för moset skalade, kokade och mosade vi potatiar. Det lades kraft, kärlek och några droppar svett och ack så gott det blev!


Full fart i köket

Mums! (ja, sås och lingonsylt är köpt.... but I won't tell if you don't)

Kommer nu ihåg att när jag var liten var hemlagade köttbullar det värsta jag visste. När mamma sa att vi skulle äta köttbullar var alltid första frågan "Dina eller Felix" följt av ett "Jahaaa.." eller "JAAAA!"

Kommentarer
Postat av: Lindie

Vilken sjukt snygg blogg du har gjort alsk, saaa avis!

2010-04-19 @ 07:16:46
Postat av: Lina

Tack :) Det är lättare än vad man kan tro!

2010-04-19 @ 15:40:54
Postat av: Gunilla

Jag är imponerad! Vilka proffskockar det har blivit av er.

2010-05-02 @ 17:35:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0