Konsten att jaga bort kunder

När jag jobbade på Åhlens fick jag lära mig att man alltid skulle försöka sälja lite mer till kunden. Till exempel om en kund köpte tyg så kunde man fråga om denne hade tråd eller berätta att det fanns matchande kuddar.

Igår när jag skulle hem från stan så lyckades jag missa en spårvagn och var tvungen att vänta i tjugo minuter på nästa. Då gick jag in på 7eleven för att köpa mig en chockladbit och något att dricka.


KASSAGUBBE (pekandes på läsken) : "You get another one for half price"
JAG: "No thank you, that's ok"

KASSAGUBBE (pekandes på chokladbiten) : "You get one dollar off water when you buy this"
JAG (vill mest betala och gå) : "Hehe, no thanks, I'm good"

Jag betalar och börjar gå därifrån

KASSAGUBBE (halvskrikandes) : "All paistries one dollar!"
JAG (småspringande därifrån) : "No thank you!"


Jag måste sett otroligt sugen ut på att köpa något mer..

Know when to stop!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0