Mobilkrångel

Idag skulle jag byta till mitt nya SIM-kort som gör att jag ringer lika billigt till Sverige som Norge. Jag förstår inte varför jag inte skaffat det tidigare. Min vanliga seghet. Ligger den i släkten måntro? Tyvärr stötte jag på ett problem när kortet var instoppat. Inaktivt. Jag satte mig då och läste i papprena och såg att kortet inte blir aktiverat förrän på fredag runt kl 15. Det hade varit ok om jag faktiskt hade haft pengar kvar på mitt kontantkort men nu har jag inte det. Nästan inte i alla fall. Detta är i alla fall anledningen till att jag inte kommer att höra av mig till folk genom mobilen förrän på fredag. Ringa till mig går självklart bra och även att skicka sms. Men några svar kommer inte att fås på några dagar.

Tänkte för dem som var intresserade.


För övrigt har jag suttit ungefär en timme på internetbanken nu och kämpat för att föra över pengar men det bara krånglar och krånglar och jag blir mer och mer galen.

För dem som inte redan hört mig tjata om det så är i alla fall norska kronan väldigt hög just nu (eller svenska låg?) och jag tänkte därför passa på att föra över lite och tjäna på det men som det ser ut nu har den väl hunnit tillbaka på sin gamla nivå innan jag fått över några pengar.

Håller tummarna för att det ska funka imorgon!


Nu ska jag sova. Tänkte försöka att inte gäspa mig igenom ett skypesamtal imorgon bitti.

Det är inte du Chris, det är jag! ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0