Skolstress

Vid åtta ikväll satte jag mig vid datorn och skulle kolla igenom vad jag ville söka för högskolor till hösten. Sista anmälningsdagen är ju imorgon/idag så det var liskom dags.
Nu, massor av internetkrångel, en avbiten tummnagel och flera timmars förlorad sömn senare är jag äntligen klar. Jag sökte maxantalet. Hela 20 olika linjer. Får se vad man kommer in på. Det blir ju nog ändå ingen pluggning för min del till hösten. Försöker satsa på våren istället. Möjligen i ett land på andra sidan jorden tillsammans med en väldigt speciellt pojke? Vem vet..

Nu är jag iallafall tillbaka i Oslo och vardagen. Det kändes faktiskt skönt på något sätt att åka tillbaka. Veckan hemma har varit rätt stressig och jag har inte sovit så mycket som jag borde ha gjort. Sov bara hemma tre av sex nätter.. ujuj. Men jag han träffa de viktigaste iallafall. Mamma och pappa fick nog lite väl lite tid dock men det ska minsann tas igen. En heldag med pappsen i KL och en weekendresa med mammsen. Blir la bra de!

Resten av veckan blir jobb jobb jobb. Vi får äntligen börja jobba övertid igen! Så det blir 12 timmar både imorgon och på torsdag! Trond förbjöd mig från att jobba fredagar. "Då är det helg och då ska man vila!" sa han skarpt så jag får väl gott lyssna.

Nej, sova nu. Fem timmar är bättre än inget!
Blir nog inget mer skrivande för mig förrän tidigast fredag. Jobba äta sova...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0