Veckan

Har inte blivit så mycket skrivande den här veckan. Anledningen är att inte så mycket har hänt och att man mest dött framför tv´n då man väl varit hemma.
Har jobbat från tisdag fram till idag. Jobbade fram till 8 ikväll. Lilldrygt! Mellan 7 och 8 var det kanske 10 kunder, MAX! Jag hatar att bara sitta och ha tråkigt. Man kan ju inte direkt gå ifrån kassan heller utifall det kommer någon kund. Jobbet har varit otroligt jobbigt den här veckan och jag tror inte att det kommer att bli bättre. Jag trivs verkligen inte och varje gång jag ska gå hemifrån vill jag bara vända och stanna kvar hemma. Dagarna går så sakta. Jag är glad at jag sa upp mig när jag gjorde. Inte bara för att det är så otroligt tråkigt men också för att jag redan börjat känna av att det gör ont i axeln. Till och från bara dunkar det, efter tre veckor! Jag förstår verkligen inte hur människor som jobbar i kassa flera år överlever! Fast det är väl det de inte gör. Eller deras axlar iallafall..
Axeln sabbar till det på träningen också märkte jag i tisdags. Jag tror att kanske 50 procent av mina servar gick över. Jag brukar iallafall ligga på 90 eller så, men icke! Längtar efter ett annat jobb nu!

Efter jobbet idag blev det iallafall svull. Linda hade väntat hemma på mig hela dagen med en massa godsaker så när jag kom hem var det bara dags att börja. Då var klockan nio och Linda hade fått vänta hela dagen. Duktigt!

"Vem tvättar halv tolv på kvällen" sa Linda för några dagar sedan då vi kommit fram till att ett konstigt ljud vi hörde nog var en tvättmaskin.
Nu sitter jag här och väntar på att tvätten ska bli klar så jag kan hänga den.

Linda sover redan.. ovanligt ;)


Saknar alla där hemma! Men om en månad är det jag som är hemma och hälsar på!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0