Bra - dålig - bra

Gårdagen började bra. Jobbet gick bättre än jag trodde men norskan var lite svår. Just siffrorna är väldigt annorlunda och efter några missförstånd började jag peka på skärmen som visade summan då jag sa hur mycket det blev. På så sätt slapp jag alla kunder som såg väldigt förvirrade ut då deras morötter helt plötsligt kostade tre gånger så mycket. Annars gick det bra. Fick sitta i kassan hela dagen förutom en halvtimmes lunch. Vi jobbar 8-timmarspass och det känns helt ok än så länge. Lönen är också väldigt ok för att sitta i kassan på en mataffär :P
Imorgon ska jag dock ringa till ett lager och förhoppningsvis bli erbjuden ett bättre jobb där. Jag hoppas iallafall!

Gårdagskvällen blev mindre bra. Det plingade på en gubbe vid 8-9 och dum som jag var öppnade jag. Då var det någon tvkontrollant och Linda och jag blev tvugna att betala 1000 spänn för TV´n SOM VI INTE ENS TITTAR PÅ! Varför skulle vi titta på Norsk tv? GAH! Varför skulle jag öppna dörren? Dumma, dumma Lina! 
Inte blev kvällen bättre av att mamma skickade kort på vårt nymöblerade vardagsrum. Jämt har det sett lika ut och jag har tyckte om det. Nu, då jag är borta, är det första Dennis och mamma gör att möblera om så det blev jättefult! Att jag inte ens kommer våga sitta i soffan om kvällarna bryr de sig inte om.. jag bor ju ändå inte hemma..! För nu är det så att något jag aldrig riktigt klarat av är mörker hemma i Steg. Soffan har de nu ställt precis under fönstret och jag kommer inte kunna sitta där utan att vara på helspänn och känna att nån glor på mig och tänker ta tag i mig. Usha! Jaja, golvet får väl bli min nya plats..

Idag blev iallafall en bättre dag, fast dock väldigt lång. Jag började inte förrän tolv men klev upp vid halv 8 för att ringa min arbetsgivare för att få lite uppgifter till skattepappret. Sedan for jag iväg till ligningskontoret och lämnade in blanketter så nu är mitt skattekort beställt! Kommer om 2 till 3 veckor.
Sen pratade jag lite med mammsen om ett papper man måste skicka till försäkringskassan i Sverige då man fått jobb här i Norge. Jag hade nämligen lyckats tappa bort mitt papper så efter mycket krångel lyckades mamma ordna det åt mig. Tack snälla mamma! Pratade även lite med pappsen.
Det känns knepigt att vara så långt borta ifrån dem båda men samtidigt bra. Jag pratar mer med båda nu än vad jag gjorde då jag bodde hemma. Mamma blir det mycke roligare och det känns så otroligt viktigt och med pappa blir det mer prat eftersom mamma inte kan hälsa längre. Knepigt hur man kan komma närmare varandra på något sätt då man flyttar bort. Ändå har det bara gått en vecka!

Förresten, fick en intervjuinbjudan från en mataffär jag sökt på idag. Blivit erbjuden på tre intervjuer på en vecka.. sjukt! Linda var på intervju igår för ett nattjobb men tydligen hade det varit en hel hop som sökt och hon fick det tyvärr inte. Just nu får hon nöja sig med att jobba med bitandeoch skrikande skitungar ;)


Det är mycket att göra nu i början men sakta men säkert börjar mycket falla på plats!
Adressen fungerar bra iallafall. Tog nämligen emot ett visst litet vykort på kungafamilen idag. Tack käraste kusin! Hoppas dödsmetallen var bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0