Trött i kroppen

När jag kom till jobbet idag var det första jag såg den där eländiga fågeln komma flygandes. Den hade spenderat natten i butiken. Hela morgonen hade mina chefer jagat den utan någon framgång och under dagen satt den till och med ovanför dörren utan att flyga ut. Jag tror inte längre att den vill ut. Varför skulle den vilja det? Den har ju flygyta och bröd inne i affären. Hoppas den börjar sakna sina vänner snart bara! Har börjat bli lite irriterad på varenda kund som påpekar och tycker så synd om fågeln. Jag tycker inte så synd om den längre, den flyger runt och kvittrar, äter bröd, bajsar på våra varor, och verkar ha det allmänt bra.

Idag hade vi vår nya tränare på träningen. Det är den här tränaren vi kommer att ha framöver. Hon var hård men jättebra. Hon kom ifrån antingen Ryssland eller Polen så språket var lite halvsvårt att förstå då hon bröt ibland men vi körde många roliga och givande övningar. Dock blev det typ anfall och block hela träningen. Det vill säga springa fram på nät, hoppa, backa från nät, springa fram, hoppa osv. Sjukligt jobbigt. Tyvärr gick anfallet inte så bra för mig idag men det kan inte gå bra jämt och jag fick mig ett ordentligt fyspass iallafall. Nu kan jag gå och lägga mig nöjd!

Idag är det tre månader sedan vår kära Sofie vinkades av vid tåget för att lämna oss för USA. Samtidigt som tiden gått snabbt känns det som en evighet sedan jag träffade henne. Aja, halva tiden kvar nu bara. Kom hem! Vi saknar dig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0