Ledig dag!

Imorgon är jag ledig. Det ska bli otroligt skönt att få sova och bara ta det lungt. Tänkte även ta en sväng till stan och kika lite. Kanske skaffa sig lite bättre bild över staden. Det kan behövas. Området där vi bor och där jag jobbar och tränar kan jag. Resten är en enda röra! Eller ja, centralen och busstationen kan jag ganska väl också.

Träningen ikväll blev inte så mycket till träning. Vi blev tre. Då åkte en av de andra tjejerna hem men jag och den tredje stannade kvar och bollade. Fick mycket bra tips av henne och det blev en ganska givande bollning iallfall. Provade även ganska mycket med vänstern, bara väntar på träningsvärken imorgon. Men det känns lite tråkigt att vi var så få. Visst, det var en sen träning, men ändå. Första matchen är iallafall den 5 oktober. Det ska bli roligt! Mindre rolig var dock avgiften jag ska betala in. Licensavgiften här är lite högre än i Sverige.  Hemma ligger den på runt en hundring och här runt en tusenlapp. Det plus träningsavgift och medlemsavgift blir en hel del. Men det blir det värt! Hoppas jag..

Har inte mycket mer än volleyn att berätta om just nu. Jobbat är i princip samma varje dag. Kassa kassa och åter igen kassa. Fast idag fick jag faktiskt fronta lite!


Vill ni höra mer om vad som händer här borta kan ni förresten gå in på Lindas blogg.


Hade!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0