Lat dag

Den här dagen har varit den lataste dagen sedan vi kom hit. Varje dag annars har jag gjort något men inte idag. Linda hade dock en arbetsintervju som verkade gått bra men var inte riktigt det jobb hon letade efter då det kan bli antingen väldigt lite jobb eller väldigt mycket och vi vill ju veta att vi får jobba mycket! Men absolut bättre än inget iallafall. Fast jag är helt säker på att hon får ett nytt erbjudande snart! Jag fick ett samtal om ett lagerarbete idag så på måndag, min första arbetsdag ska jag fråga hur lång uppsägninstiden är. Men jag tror att de är vana.. hoppas jag.

Iallafall så var det planerat att jag skulle till ligningskontoret (skatteverket) och skaffa ett skattekort idag. Man behöver ett sånt för att veta hur mycket man ska skatta också behöver man få ett norskt personnummer samtidigt. Men allt det här går inte att göra innan man fått ett jobb. Puckat system enligt mig. Hur ska man hinna dit då man fått jobb??? Iallafall så behövde jag få tag på min arbetsgivare för att fylla i vissa saker på pappret. Hela morgonen provade jag utan svar. Till slut när någon äntligen svarade hade hon gått för dagen. Så det blev ingen tripp till ligningskontoret idag. Jaja, det löser sig nog nästa vecka! I hope!

När Linda kom hem latade vi oss lite sen begav hon sig ut och sprang. Själv stannade jag hemma och kikade på gilmore. Man kan tro att jag ville göra något efter en så slö dag men jag var redan så ihopsäckad att min kropp liksom inte var beredd på träning!
Volleyn igår gick iallafall bra. Laget var inte riktigt så bra som jag trodde men dom var ruggigt säkra. Det kommer bli roligt att träna med dem! Var även en annan svensk tjej där och tränade för första gången. Skönt att inte känna sig ensam!


Idag var första dagen jag faktiskt hann reflektera över att jag faktiskt inte bor hemma utan i Oslo. Har liksom inte haft tid att tänka på det något innan. Jag fick till och med en liten släng av hemlängtan. Fast samtidigt trivs jag väldigt bra här. Med min sambo Linda :)
Än så länge har det gått bra, inget bråk än! :P
I like it here!


Hoppas alla mår bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0