Fågeljakt

Idag blev en lite ovanlig dag på jobbet.
Jag började 8 och allt var lungt, sedan vid halv 10 kom en arbetskamrat och gick in. Med henne följde också tre småfåglar in i butiken. Det blev lite halv panik. Mest för fåglarnas del. Efter en liten stund av viftande och springande hade vi lyckats få ut två men den sista lilla saken verkade inte vilja flyga ut igen. Timmarna gick och då och då gick vi på jakt. När klockan närmade sig tre började vi bli lite oroliga för både fågeln och kunderna som blev vettskrämda av något som plötsligt flög över deras huvuden.
Då bestämde vi oss för at göra något åt saken. I en halvtimme var vi två tre stycken som ständigt jagade fågeln och försökte mota den mot dörren eller iallafall trötta ut den så vi kunde fånga den. Detta var dock lättare sagt än gjort. När jag slutade vid fyra hade vi fortfarande den stackars lilla fågeln kvar i butiken. Jag vet fortfarande inte om fågeln tog sig ut. Det återstå att se imorgon. Hoppas på det bästa. Den lilla stackaren!

Sa även upp mig idag. Fast min chef var sjuk så jag får nog säga upp mig en gång till imorgon :P Känns iallafall skönt att veta att jag inte blir kvar där så länge. Har verkligen ingen lust att få axelproblem vid 19 års ålder. Nej, då byter jag hellre jobb!

Efter jobbet blev det lite shopping. Hittade diverse nödvändiga och mindre nödvändiga saker. En sak som jag tyckte var väldigt nödvändig var en hålslagare. Jag ville passa på att skaffa en som gör fyra hål på en gång men har dom det här i Oslo? Nope! Inte där jag letade iallafall. Blev till och med skrattad åt på Clas Ohlsson. Hatar att inte veta var man ska leta efter saker. Måste ut och lära känna Oslo! Snälla mamma skulle iallafall kanske köpa en hålslagare och ta med sig från Sverige. Mycket snällt! Hon kommer nästan helt säkert till helgen iallafall! :)


Nu ska jag läsa! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0