Då var det dags..

Ja, imorgon börjar jag mitt jobb. Om lite mer än tolv timmar! Jag är väldigt nervös. Tror mest att det är för att det är i Norge. Visst, jag hade nog varit lite nervös i Sverige också men nu är jag i ett annat land där jag förstår hälften av vad de säger. Jag lovar att det första som kommer att hända är att en kund frågar efter något jag inte har någon aning om vad det är. Hjälp!
Men jag förstod iallafall det mesta av vad min arbetsgivare sa och hon sa att hon pratade snabbt för hon kom norrifrån så jag hoppas. Alla får helt enkelt prata väldigt lungt och sakta. Eller rolig som dom säger här i Norge.
"Så lägger ni bare en rolig boll över nät" sa tränaren på volleybollen.. norska språket: rörigt men roligt.

Idag vaknade vi sent. "Klockan är tolv "sa Linda då jag vaknade och jag for upp ur sängen, hur ska detta gå? Men vi hann med både en promenix och en varsin springtur. Och fy i helvete vilken jobbig springtur! Jag måste börja jobba på min kondition. Men det är ju så tråkigt! Hittade iallafall gymmet idag. Det låg på 8:e våningen och inte 7:e som vår hyresvärd sa. Detta fick vi veta då vi lirkade och försökte låsa upp dörren till kontoret för hela huset. Ooops. Men nu vet vi var det är iallafall.

Klockan är inte ens före nio och här ligger jag i sängen med datorn, har borstade tänder och är redo för att sova. Inte fatt det blir sova rikitgt än men jag är nästan lite stolt över min tidiga sänggång. Sist jag gick och la mig så här tidigt var jag nog sjuk, eller förmodligen inte ens då.

Jaja nu blir det lite gilmore iallafall!

Kram på alla!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0