Uppdatering

I tisdags kom jag tillbaka till Oslo efter en välbehövd vecka hemma i Hudik. För att det inte ska bli ett allt för långt inlägg börjar jag med att berätta om förra helgen, då familjen var här och hälsade på.

Mamma, pappa, Dennis och Josefine kom fram på fredag eftermiddag. Då åt vi lite kyckling och ris som jag gjort innan de kom. Det gick faktiskt att äta! Sedan blev det tårta. Den blev ganska misslyckad då jag var stressad och glömde smörja formen, smart Lina! Men gott smakade den iallafall! Efter vi alla var mätta och glada begav vi oss in mot staden för att leta upp var Josefines bror bodde för det var där Dennis och hon skulle sova. Efter en massa snurr och familjen Sjölins vanliga: jag tror vi ska åt höger, nej vänster! nej rakt fram! nej vi vänder! , tog vi oss till slut fram. Hemresan blev lättare!

På lördagen var det dags för museum för Sjölinarna + Linda medans de andra roade sig på stan. Kontikkimuseet var riktigt roligt och interessant. Vikingamuseet däremot var en besvikelse. Vi trodde alla att det skulle finnas lite mer än vad det gjorde där. Det bestod mest av tre båtar. Efter det var vi hungriga och hamnade efter mycket om och men på Carl Johan för dyra men goda pizzor på Egon.

Söndagen hade vi vår första hemmamatch i volleybollen. Svensk publik och allt! Dock blev min roll mest att fylla på vatten och knäppa kort då vi mötte ett ganska bra lag och hade möjligheten att ta in någon mycket starkare i min position. Jag fick spela några minuter iallafall. Tyvärr slutade matchen med en 2-3 förlust.
Efter matchen drog jag mig mot elitmatchen där jag skulle vara funktionär medans de andra åkte och fikade för att sedan åka till operan. Där lyckades pappa självklart få parkeringsböter..

Måndagen bjöd på hemfärd och när vi kom hem kunde jag inte hålla mig från att åka in på träning. Åh vad jag saknat Hudik Volley!

Eftersom jag lämnade kameran hemma och lät mamma fota med sin kamera istället och sedan glömde att sno bilderna blev det inte så många kort från helgen. Här är några av de få jag tog iallafall!

  
 

Kommentarer
Postat av: Anna Persson

din bror me fjällan är så söt ihop!:)

2008-10-31 @ 22:26:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0