Norge är fint

Resan till Haugesund i helgen var inte den kortaste. Om man räknar med våran felkörning på lite under en timme så spenderades det ungefär 17 timmar i bilen totalt. Ändå var det bara runt 40 mil enkel resa. Jag frågade mig själv hur det kunde ta så lång tid att åka bara 40 mil då de sa att vi var tvugna att åka redan på fredagen för en match kl.16 på lördagen. Jag fick mitt svar någon timme efter att vi lämnat Oslo. Efter endast någon enstaka bilresa i Norge som liten hade jag glömt bort hur vägarna ser ut här. Det svänger och går upp och ner som i en berg- och dalbana. Inte hade vi så mycket tur med vädret heller. Det regnade i princip hela dit- och hemvägen. Det vill säga då det inte var snöstorm. På ditvägen fik vi ta en häftig fjällväg som endast kunde ta trafik åt ett håll. Vi fick en följebil efter oss så att ingen skulle bli kvar där uppe. På hemvägen var det dock sån snöstorm att vi fick åka igenom en tunnel som höll på att byggas om. Det var för farligt att åka över fjället. Tydligen stängs vissa vägar av här i Norge då det blir vinter.

Resan var ganska otrolig trots alla timmar i bilen. Naturen här i Norge är väldigt annorlunda ifrån Sverige och jag satt bara och gapade då vi åkte över fjällen. Stötte även på tv å stora regnbågar. Otroligt fint! Jag försökte fånga det på kort men det var inte det lättaste. Dessutom fick jag chansen att lära känna laget lite bättre vilket var otroligt roligt!

Här är iallafall lite kort från bilresan:


   



Bilderna förklarar nog den susande känslan av lycka jag hade i magen den största delen av den här helgen.
Pluss volleyn då såklart! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0