Näst sista dagen

Idag jobbade jag min näst sista dag på Spar. Det var en otrolig lättnad att gå från där och veta att jag bara har en dag kvar. Då kan jag bara tänka mig hur det kommer att kännas imorgon. Knepigt hur bra det kan kännas att bli arbetslös. Men jobb ska bara lösa sig, så är det! Jag får söka som en galning helt enkelt och vara som en igel!

Nästa vecka blir en veka med jobbsökande, vilande och långa promenader hade jag tänkt. Sedan på fredag så kommer mamma, pappa, Dennis och Josefine på besök. Josefine och brorsan sover hos hennes bror medans pappa och mamam nog sover här om inte pappa blir för bekväm av sig :P De kommer över helgen för att hälsa på och titta på min volleybollmatch jag har på söndag och sen sedan så åker jag med dem hem på måndag! Hudik here I come!

Sen händer det ju även något mer nästa vecka. Jag fyller 19. Det känns nog som den mest oviktiga födelsdagen någonsin. Dels för att 19 är en meningslös ålder och dels för att jag inte kommer att vara hemma med familjen och släkten. Fast Linda är ju bra grymm hon med!

Saknar vardagen med sina tryggheter hemma lite nu. Men antar att nu är det vardagen här som gäller.
Längtar tillbaka till filmmys och tv-spel med massa flum hos Jona och vännerkvällarna.

Missförstå mig inte nu. Skolan är inte något jag längtar tillbaka till än :)


The good old days

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0