Krångel

Det var meningen att jag skulle sluta 20 idag. Eller ja, då är man med och stänger så det brukar bli ungefär 20 över istället. Men så blev det inte idag inte. Det började med att Espen, som jag skulle stänga med kom och sa till mig där jag satt i kassan att han varken tagit in frukt eller städat fikarummet. Då var klockan tion i åtta och frukten tar minst tio min och fikarummet fem om man har tur. Jag jobbar med grisar! :P
Sen kom det in kunder som gick runt och strosade. Vid kvart över hade de äntligen tagit sig ut och vi kunde låsa. Då började nästa problem. Kassorna ville inte tömmas och inte heller papprena skrivas ut. När vi väl hade fått ut pengarna kom fortfarand einge papper och man behöver dem för att kunna stänga. Vi stod och svor och trixade ett bra tag och till slut lyckades vi med en nödlösning. Tio i nio var vi klara. Jag har alltså nu varit hemma i en timme. Det blev en lång dag.
Men mer synd om Espen som skulle börja halv 7 imorgon. Blir hem och vända för honom. Stackarn!

Idag fick jag även min första släng av riktig hemlängtan. Trodde inte att den skulle komma så snabbt. Men jag ska ju hem snart iallafall! På väg till jobbet fick det bli Thåström i lurarna iallafall. Deppig musik när man är deppig gör en på något knepigt sätt bättre.

Sova nu! Imorgon är sista arbetsdagen för veckan sen väntar en helg med volleylaget. Yay!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0