Volleyboll hela helgen

Igår var jag funktionär på Nordic Cup som spelas mellan fyra olika lag från fyra olika länder: Norge, Svrige, Finland och Danmark. Alla lag bland de bästa i sitt eget land. Jag fick uppgiften att vara linjedommare på mathen mellan Örebro och Oslo Volley. Det var en otroligt jämn match som slutade i en femsetare som Örebro slutligen gick segrande ur. Dock var det nog första gången jag inte hejjade på det svenska laget som spelade. Bara stundvis. Eller nej, dommare var det jag, jag var ju självklart neutral!
Reglerna för domare, bollkallar och liknande blir hårdare ju högre upp i nivå man kommer. Detta betydde att jag som linjedomare inte fick sitta något eller gå ifrån planen på hela matchen. Inte ens mellan seten. Jag stod alltså i princip på samma plats och viftade med en flagga i 2 timmar och 20 minuter. Tur iallafall att det var bra volleyboll!

Idag var det vårt lags tur att spela. Vi hade en turnering i Lien kanske det hette? Sammanlagt fick jag spela lite mer än en match av två vilket var roligt. Dock gick det inte speciellt bra för oss idag. Två förluster gjorde att vi kunde åka hem redan vid 11. Men imorgon är en ny dag och då ska det minsann gå bättre!

Linda och jag hade tänkt gå på bio idag eftersom de hade halva priset på bion idag. Tyvärr var alla filmer i preincip slutsålda så det fick bli film hemma istället. En liftares guide till galaxen. Jag vet inte rikitgt vad jag tyckte. Eller jo.. knepig!


Idag kom vi iallafall fram till att det inte behövs så mycket för att Linda och jag ska förstå varandra.
Linda kommer på vilken film hon vill se, jag frågar vilken och hon säger:
L: - Öhm, hiii..
Jag: - Jaha, en liftares guide till galaxen?
L: - Ja, precis!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0