Sliten

Idag är jag minst sagt sliten. Kom hem ifrån volleybollen för en timme sedan och nu ligger jag och myser under täcket i sängen. Vi hade match vid 11 imorse och samling kvart i nio. Eftersom jag inte riktigt visste var hallen vi skulle spela i låg så åkte jag extra tidigt vilket gjorde att jag fick stå ute och frysa i en halvtimme. Typiskt!
Matchen blev sjukt jämn men slutade tyvärr i en förlust efter fem tuffa set. Jag fick spela nästan hela matchen! Första set lyckades vi hämta igen ett underläge med 10-20 och vinna men det var nog det enda bra vi gjorde också. Typiskt då vi klådde just det här laget i en träningsmatch för några veckor sedan. Suck!
Efter vår match var det elitdamernas tur att spela och vi skulle vara funktionärer. Jag slapp jobbet som linjedommare idag och blev istället bollkalle. Åh vad jag önskar att jag kunde slå som elittjejerna. Min stora dröm!!!

Gårdagens dugnad började med missförstånd. Jag kom en timme tidigt för de hade sagt fel tid till mig också fick jag stanna en timme längre än jag planerat. Men det var roligt. Det var Raballder som hade någon volleybolldag och vi skulle vara ledare. Raballder är typ en klubb för homosexuella i Oslo och killarnas hopp var det roligaste jag sett. Det tyckte de också. Trevliga var dom hela bunden iallafall!

I fredags var jag förresten olaglig. Jag snattade! Inte med vilja of course. Nej, jag var inne i en affär och skulle handla lite tjofs, tog en chokladbit som jag skulle äta på bussen (fira att det var helg!) och gick till kassan. Jag la upp sakerna på bandet, betalade och gick därifrån. När jag börjat närma mig bussen såg jag chokladbiten i samma hand som mina vantar. Där hade jag hållit den sedan jag tog den från hyllan. Ooops!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0