Hudikvistelsen

Veckan hemma var väldigt härlig och välbehövd. Det första jag gjorde var som sagt att åka in på volleybollträning. De två tjejlagen har nu slagits ihop och många har slutat. Endast tre personer kvar från förra året från äldsta laget. Men det var fortfarande samma stämning på träningen. Snorre var självklart där och det var otroligt roligt att få prata lite med honom. Självklart var han på mig med en gång med en massa teknik. Saknar.

Resten av veckan blev det hårklippning, besök hos frisören, mys med Pilen och umgås med dem jag han med. Det blev några besök hos farmor och Pekka. Saknat dem!
På fredagen var det dags för en halv reunion av vårt gamla "gäng." Jag träffade först Sophie på Brunos där hon skulle sola och sedan åkte vi för att plocka upp Jona oh åka en sväng  till Broman. Planen var att träffa lite lärare men fredag efter kl.12 är tydligen alla lärare borta. Det fick bli en promenad runt skolan bara för att sedan dra ner på Jambo. Där blev vi kvar ett tag. En massa fulande och prat. Efter en sväng på staden åkte vi till hästen där han fick visa upp sitt nya tv-spel. Man såg hur det lyste i ögonen på nörden när han fick plocka upp dosan och spela lite. Han försökte förgäves förklara för oss hur häftigt det var innan vi lämnade honom att leka själv. En otroligt trevlig dag blev det iallafall.

Lördagen bjöd på högskoleprov som togs mindre seriöst och glömdes väldigt snabbt! Sedan blev det hem, fixa ill sig och fara till Jenny. Där lyssandes det på Dixie Chicks och dansades lite tills det var dags att ta bussen in till stan. Vi hamnade första på Stadt men efter otrevligt folk gick vi på August istället. Fast hela kvällen blev lite hoppande emellan för min del. Var ju mer folk man kände på Stadt.
Kvällen blev oroligt rolig om man räknar bort killen som försökte mucka gräl med mig då jag blev sur för att han var så på Jenny. Den suringen smet vi ifrån!

Måndag morgon var det dags för mor och far att dra sig mot värmen i KL och efter att vi skjutsat dem till tåget blev det hem att packa för min del med. På kvällen var Erik där och hade kommit på att han skulle hitta på ett recept. Otroligt nog smakade det bra. Innnan tåget satt jag inne hos mupparna ett tag. Trevligt trevligt!

Att kliva på tåget var inte roligt. Jag hade inte riktigt fattat hur mycket jag saknat där hemma. Fast samtidigt så är det mycket man inte saknar med. Det är ju in te heller så långt tills man kommer hem igen heller.

Oj, här blev det text..

Blev inte så många bilder hemma. Lyckades glömma kameran hemma varje dag..

   

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0