Helgen

Att släppa skolan helt några dagar och bara göra annat var otroligt skönt. Helgerna i Gävle blir aldrig dåliga!
Lördagen bjöd på shopping. Det blev fem klänninger, balskor och lite mer. Precis vad jag behövde! Senare på kvällen var det dags för Joannas vårfest. Temat på festen var färglatt och blommigt. Många hade dock lyckats slingra sig ur detta genom att till exempel ha en svart  blomma på en svart klänning. Josefin och jag körde däremot på med ordentligt med färg och blommor. Vi var så våriga och fina så!
Efter festen gick vi ut. Efter tio långa år av väntan gick Josefin och jag äntligen ut tillsammans. Även kusin Tomas var med! Bara broder som saknades. Mycket rolig kväll iallafall!

På söndagen blev det slappning och fotografering för ett modereportage i Arbetarbladet. Lika rolig som alltid och vi var så studentfina så. Men jag blir så irriterad. Joanna snodde ihop mitt hår och fixade mitt smink på typ ingen tid alls och det blev hur fint som helst ändå. Hur gör man? Lär mig! Eller helst skulle jag nog vilja ha en liten personlig Joanna som man kan ha med sig i väskan. Något som vore mycket praktiskt!

Det är något med min släkt och blåtiror. Man kan tro att de går runt och bara slåss men så är inte fallet. Nej, de lyckas på något sätt få blåtiror ändå.
Min moster ramlade i en trapp och fick blåtira. Kusin Tomas lyckades få upp en innebandyboll i ansiktet och fick blåtira. Och nu till kusin Josefin. De andra sätten verkade så vanliga för henne så hon valde istället att bli sparkad av en häst. Ojojoj tänker man då, tills man får höra att det var ett föl på 50 cm. Men ändå.. hur lyckas man?

Här lite bilder från helgen :

       

Och våra fina festoutfits förtjänar en stor bild!
image31


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0