Hockeykväll

Idag var jag iväg med familjen på hockey i Timrå. Att åka på hockey är alltid lika stämningsfullt och roligt och även fast jag inte riktigt hejade på något av lagen så var det en riktigt rolig match.

Anledningen till att jag åkte på hockey även fast jag egentligen inte brydde mig om hur det gick i matchen var att alla i vår familj hejar på olika lag. Detta blir till ett problem då vi ska på hockey och ikväll så var det HV mot Timrå i Timrå och då var det bara att ge med sig och följa med.

Men det var som sagt roligt ändå. Första period var lite slö speciellt för HV's del men i andra period bjöds det på riktigt fin och underhållande hockey. Tredje bestod mest av slagsmål. Matchen slutade i alla fall med 5-3 vinst för Timrå och Färjestad förlorade med 3-7 på hemmaplan. Ingen bra start i semin. Men det ska tas igen!

Något jag dock blir väldigt irriterad på när jag är på hockeymatcher är hur osportslig publiken kan vara. Visst, det är en del av sporten men jag tycker det går till överdrift då hela publiken skriker att de hatar motståndarlaget. Eller folk som skriker "ut med domaren" eller kastar flaskor på planen. Så otroligt dålig stil enligt mig.

Näe, heja på det lag ni håller på och så kan det vara nog med det.




Quit it


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0