Stress

Jag tänkte då vi slutade skolan att "nu har jag all tid i världen innsn studenten" men sen så plötsligt var man framme vid kvällen innan och allt kändes så overkligt. Det blev int många timmars sömn den natten.
På fredagsmorgonen var det iallafall dags för champngefrukost och den började någon gång mellan 6 och 7. Vi myste där i några timmar innan vi började gå mot skolan. Under tiden övede vi på studentsången. Framme på skolan blev det mer frukost ochedan betygsutdelning innan vi skulle gå till aulan.
I aulan ver det stämningsfyllt och all var glada och skrek och sjöng. När stipendier skulle elas ut för de 20 bästa betygen fick a-klassen 4 pers på schen och vi blev lite buttra. Men när de sedan kom till vår klass var det hela sex stycken som fick vandra upp på scenen och inkassera några kronor. Grattis på Linnea, Malin, Sofie, Elin, Jonas och Angelica, duktiga!
I studenttåget var det stämning och vi skrek tills vi inte hade någon röst kvar också lite till. Även att Linda, Jonas och jag hamnade på förstasidan i HT. Min volleyskylt var såklart med. Mamma hade gjort en jättefin!
Sen blev det åka runt i stan och skrika lite mer i värsta hitlerbilen. Det var häftigt! Efter det, ta av sig alla tunga grejer runt halsen, fika med släkten och sedan utgång.
Mycket bra dag!

Dagen därpå var det bara att kliva upp vid åtta och åka in till stan för att ordna hår och smink. Sedan var det dags för balen. Lars hade ordnat en fin fin bil som vi åkte dit i. Minglet var trevligt och vi klarade av att gå in utan att ramla!
Kvällen där inne började inte så bra men efter mamma kommit med dextrosol till mig var jag som en ny människa och vi dansade och drack goda drinkar hela kvällen.
Vid klockan 2 begav vi oss upp mot köpmanberget där pickniken skulle vara. Dock stannade vi inte så länge pga regnet.

Det var många trötta studenter som begav sig hemåt tidigt på söndagsmorgonen. Men det var värt all trötthet för vilken otroligt rolig helg! Minnen för livet!

Ändå har jag inte fattat, nu är det faktiskt över..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0