Blodprov och väskstädning

Idag var dagen jag tog ett sten närmare till att bli blodgivare. Både Sofie och jag var nämligen iväg och tog blodprover idag. Blev lite rädd då sköterskan först kände länge och tveksamt på min högra arm, tur att den vänstra gick bra! Sedan var det grejen med att jag bott utomlands men det verkade vara lungt efter lite kollande på datorn.
Iallafall så är blodprovet lämnat så allt jag kan göra nu är att vänta på besked. Hoppas verkligen allt är bra så jag kan bli blodgivare. Av någon anledning är det något jag verkligen vill göra. Tummarna får hållas hårt ett tag!

I julas åt vi middag på restaurang med mina kusiner, moster och morbror. När vi kom till restaurangen var de andra redan där. Då vi kom in började jag rota runt i min väska efter kameran och min kusin började skratta. De berättade då att de precis suttit och pratat om att tjejerna i våran släkt aldrig hittar något i sina handväskor. Det verkade stämma.
Idag fick jag iallafall för mig att jag skulle städa min väska. Där fanns mycket smått och gott. Förutom kamera, plånbok, några påsar tuggummi och fyra läppglans fanns bland annat två par vantar, tre avluddningsgrejer till kläder, två tandborstar, en påse gamla halstabletter, handkräm, en påse nötter, eltejp och två skärp.
Kanske är detta förklaringen till varför jag aldrig hittar något i min väska? Förmodligen. Men nu är väskan iallafall städad och fin.. en stund. Hädanefter ska jag bara försöka ha det viktigaste i väskan (det vill säga typ allt jag nyss skrivit upp :P)





Oh please, don't let it be true

Kommentarer
Postat av: Daniel S

Att städa en väska är alltid lika intressant. Fast jag hittar dock aldrig någe läppglans och handkräm i min....

Hur blev det med blodgivningen då? Blev det "godkänt"? :P

2008-02-23 @ 13:00:09
Postat av: Lina

Vah! Gör du inte?! vad har du i din väska då?
Resultatet om blodgicningen kommer ta minst en månad tyvärr :/

2008-02-23 @ 17:24:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0