Tänger

Ända sedan käre broder för flera år sedan plockade fram rakapparaten, klippte av sig dreadsen och köpte en plattång så har jag lånat den. Då jag inte plattar håret varje dag tyckte jag att det kändes väldigt onödigt att köpa en egen. Nu sitter jag här i Norge med Dennis gamla, trasiga plattång jag fått låna med och känner att det kanske vore tillfälle att skaffa sig en egen. Den brorsan har är sjukligt bra, otroligt het, men otroligt bra! En sådan skulle man ha haft sig. En hel en vill säga. Undra bara vad den heter? Bra är den iallafall.

En annan slags tång jag skulle vilja ha är en locktång. Jag har en liten smal skit men skulle även vilja ha en som gjorde stooora fiiina lockar. Det är så fint när man väl tar sig tid att göra det!

Man skulle kunna tänk sig att den här tången som är både platt- och locktång i en skulle vra perfekt för mig nu men nej, jag har provat Lindas. Jag är aldelles för klumpig för en sådan sak. Tänk er en plattång som är varm öerallt utom handtaget. Då menar jag STEKHET. Nej, det blir mest svordomar om man ska använda en sådan, inte så mycket fint hår.


Någon i en fin färg vore inte helt fel. Köper man den rosa går även en del av pengarna till cancerfonden. Kan det vara den svarta broder har?

Kommentarer
Postat av: Jenny

Köpte min plattång genom min frisör för alltså säkert tre år sedan minst! Den har ju varit megabra hur länge som helst men helst så får den snart gå sönder så att jag kan köpa en ny för faktiskt så börjar den bli omodernt dålig :P

2008-12-11 @ 07:48:47
URL: http://missisu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0