Här ska det ätas

Förra veckan kom jag på att vår frys är överfull. Jag kom också på att vi snart måste flytta och att det mycet väl kan bli ett hybel med kanske en låda i frysen max. Kan bli lite svårt. Därför har jag nu börjat försöka äta massor ur frysen. Idag plockade jag därför upp en megabit köttfärs som jag så smart lagt ner hel utan att dela på. Det fick bli köttfärssås av hela. Blev en hel del kan man säga. Även en hel del på sidan av pannan. Jag är ju som de flesta vet en väldigt spillare/tappare/klant, ja vad man nu väljer att kalla det och då köttfärsen precis fick plats kunde man ju inte förvänta sig att den skulle stanna där. Det gjorde den minsann inte heller, inte all iallafall. Lindas min då hon såg spisen var aningen chockartat men jag tror hon blivit ganska van. Jag måste nog hälla ut ett helt filpaket i sängen för att hon ens ska bli förvånad numera.

Idag sov jag över. Kom 20 minuter för sent- Som tur är verkar Trond tycka att jag jobbar på bra så han blev inte sur. Jag tror att han hade lite förstålse då jag jobbat övertid fast ändå. Nu har jag jobbar 12 timmar om dagen 3 dagar i rad. Lite slitsamt men dagarna går snabbt. Imorgon jobbar jag bara till kl 18. Lyx! Sen blir det volleyboll för hela slanten. Yay!!!

Nu sova, annars blir det väl försening imorgon med..


Kommentarer
Postat av: Jenny

hahaha jag kan tänka mig så väl hur spisen såg ut! Var så roligt att läsa att du fryst in en hel köttfärsklump :p köpte precis 2,5 kg köttfärs jag som jag delat i sex bitar. Det är perfekt till två personer en bit alltså. Sen kan du ju få ett supertips att frys in varje del i fryspåsar som du plattar till för då tar det mindre plats och tinar MYCKET fortare :P

2008-12-11 @ 07:45:29
URL: http://missisu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0