Bergen

Helgen bjöd på många både glada och sura miner. Lördagen blev en förlustdag utan speciellt mycket bra spel. Då tre av oss åkt nattåget sov vi mellan matcherna. Laget var inte direkt på topp. Efter de tre förlusterna gav vi oss iallafall iväg för att hitta vandrarhemmet där vi skulle sova. Jag kan då nu säga att jag absolut förstår varför staden heter just Bergen för det blev en rikitgt bergsklättring med våra tunga trunkar innan vi svettiga men glada var framme. Svetten var det dock värt då man fick se utsikten. Otrolig!
På söndagen blev det bättre spel och vi vann två av tre matcher. Den sista matchen blev minst sagt knepig. Vårt tåg skulle gå 16 och matchen börja 14.45. De som sett en vollybollmatch vet att de kan bli rätt långa. Vi lyckades iallafall få matchen en kvart tidigare men förstod att vi var tvugna att spela den på två set för att hinna med taxin till tågstationen. Själklart förlorade vi då sista set, tänkte då att det inte var någon mening, men vann andra set. Efter ett telefonsamtal till taxin spelade vi sista set supersnabbt. Allt rakt ner i golvet. Detta slutade med att vi vann och kunde springa till taxin och hinna till tåget. Dock fanns ingen tid för att duscha. Så lite vattenskättar lite här och var på tågtoaletten, nya kläder och lite deodorant fick räcka för resan hem. När jag kom hem halv 12 igår kväll var duschen det första som gällde.

Med tanke på att vi endast var sex personer som åkte så är jag nöjd med hur det gick för oss. Är för en gångs skulle nöjd över mina prestationer med. Jag har kämpat med i princip allt sedan jag flyttade hit men under helgen till och från kände jag hur allt släppte och den "gamla Lina" var tillbaka. Åh vad kul det var att spela!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0