Däckbyte!

När det gäller allt som har en motor eller som det krävs mycket teknik för att pilla med så brukar jag akta mig. det brukar vara säkrast att jag håller mig undan. Men nu då jag har egen bil kanske det är dags att börja lära sig lite iallafall. Däckbyte kändes som en väldigt bra början tyckte jag. Bland annat så jag slipper ringa efter hjälp nästa gång jag fått punktering också är det så mycket lättare att bara kunna göra ändå.

Eftersom jag är så otroligt dålig på sånna här saker så måste jag faktiskt passa på att skryta lite. Jag klarade faktiskt nästan hela däckbytet själv. Brorsan fick bara hjälpa mig med rotationsriktningar och att skruva fast bultarna lite hårdare. Dock hade jag varit så duktig att han knappt kunde skruva något mer. Starka Lina :P


Däckbytet gick bättre än väntat. Det kanske finns en liten mekaniner långt där inne i mig? Nästa gång satsar jag på oljebyte. Mitt jobb då blir nog dock mer som assistent till broder. Det är ju trots allt Vickans hälsa vi pratar om!






Please don't cry


Kommentarer
Postat av: Daniel

Men....vad ska vi män göra om inte vi får byta däck?! Du förstör vårt levebröd Lina! =)

2008-04-19 @ 19:35:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0