SMS

Kommunikationssätt, roligt och allmänt trevligt. Så ser jag sms. Ofta kan jag tycka att det är roligare att få ett sms än ett telefonsamtal. Speciellt om det är ett roligt eller gulligt ett som liksom gör hela ens dag. Som en tjej i min ålder (gammalt det lät :P) använder jag mig väldigt mycket, nästan för mycket ibland faktiskt, av sms. Om det är något viktigt jag vill säga, påminna någon om nått eller bara vara lite smått social så skickar jag iväg ett sms. Det är liksom så enkelt. Iallafall om det är något inte alltför långt man måste prata om, i sådana fall är det faktiskt skönare att bara ringa.

Jag har iallafall haft gratis sms i några månader nu eftersom man får det då man fyller på telefonen med en viss summa. Detta har gjort att jag skickat ännu mer sms än vanligt. Dels bra sms och sen andra som kanske mer går under störande och onödiga. Men man måste ju passa på. Maxmängden meddelanden man får skicka under en månads gratis sms är 3000. Själv har jag bara nått upp till ca 500 per månad. Detta snittar på ca 17 meddelanden per dag vilket jag tycker är ganska mycket ändå. För att nå upp i 3000 sms så ska man alltså skicka 100 om dagen. Det är en hel del sms det.

Min gratispreiod har iallafall tagit slut nu och redan känner jag hur pengarna bara försvinner från telefonen. Suget efter att skicka iväg en massa onödiga sms börjar komma  och jag kan inte alltid hålla emot. Det är lite av ett beroende. Men tänk att bara kunna skriva ett litet gulligt meddelande eller bara skriva något onödigt till någon. Det kan man göra då man skickar gratis.. då behöver man knappt tänka. Ingen fara är det om meddelanderna blir för långa heller.. bara att skicka två!

Tror jag måste gå och fylla på och skaffa mig gratis imorgon igen..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0