Polisen

Den senaste veckan har vår klass haft praktik. Oftast är det så i vår klassa att ungefär hela klassen försöker övertala lärarna att vi ska ha vanliga lektioner istället för vi gillar inte praktiken. En av anledningarna till det är nog att man oftast hamnar på nått skitställe som man aldrig skulle kunna tänka sig jobba. Så veckan med praktik blir det tråkigaste man vart med om och det är så att man längtar tillbaka till skolbänken.
Jag däremot har nu märkt att praktikveckan kanske inte är så farlig ändå. I början av året hade vi nämligen praktik. Det hela började med att jag inte fick vara på djursjukhuset för jag inte gick naturbruk (som att dom kan bli veterinärer!!) och då blev jag lite småsur. Sen kom jag och Angelica på iden att gå på Åhlens och fråga om vi möjligen kunde få vara där en vecka. Det fungerade hur bra som helst och vi fick vara där en vecka. Detta var även hur jag fick mitt sommarjobb.
Den här gången kändes det som att praktiken skulle bli sådär usel men icke! Var lite information innan oraoveckan och då var några där å pratade om platser, bla. polisen. jag bestämde mig för att söka praktikplats där och fick en. Så under veckan har vi varit en grupp på nio som gått runt och lärt oss en massa grejer. Jag har under veckan fått lyssnat på en massa roliga poliser, förstått vad medling är, provat laser, blivit biten av en polishund (med skyddsarm såklart!), och skjutit. Det har varit sjukt kul och jag funderar faktiskt på att blir polis nu. Jag i polisuniform skkulle ju bara vara hur snyggt och tufft som helst det. Nobody mess with me!

En veckas lov nu.. skönt! :)
Jag ska i princip sova, träna, äta å plugga lite granna. Också köra bil såklart!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Lina jag är på jag! Säg till när du känner dig redo för polishögskola så följer jag med ;) "Jag vill röra om lite i den här matchogrytan." :P

2007-10-29 @ 17:51:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0