Sommarkänslor

Skrev det här inlägget igår med det funkade inte då jag skulle lägga ut det så det kommer nu istället!

Igår slutade jag fyra vilket gjorde att jag hade en del av eftermiddagen och hela kvällen att göra lite vad jag ville. Mina planer var att åka hem, ta det lugnt en liten stund och sedan ge mig på mitt kaosartade rum. Då jag kom hem blev det dock annat som kom före . Datorn och tv:n var plötsligt väldigt viktiga och mitt rum blev stående. En till sak var att brorsan var hemma och då måsta jag ju såklart passa på att umgås lite med honom.

 När jag var uppe på mitt rum hörde jag hur det började "poffa" utanför mitt fönster. Då var det Dennis och Johan som höll på att skjuta med Dennis paintbollgevär eller vad det nu kallas. Jag gick i alla fall ut för att se till att de inte hade sönder något. Vet hur det brukar sluta med de där två, haha. Blev i alla fall att jag gick ut barfota. Det var då jag började känna av lite sommar. Tog sen en lite promenad runt huset, hittade några mogna rödvinbär och tittade på fåglarna. Sedan mötte jag och mamma Dennis och Johan i kubb. Jag och mamma vann förstås (INTE tack vare mig!). De här småsakerna gjorde att jag fick riktiga sommarkänslor för första gången i år. Åh så härligt! Det kanske är lite sommar ändå. Även att mamma tipsade mig om ett smultronställe idag. Ett halvt strå med smultron blev det. Vad smakar mer sommar är söta smultron? 

Såg förresten den nya Harry Potter filmen i lördags. Den var faktiskt ganska bra men det kan till en stor del bero på att det var evigheter sen jag läste boken. Gillade inte slutet på filmen bara. Den tog liksom bara slut och det kändes inte som att den skulle det. Jag börjar undra hur skådespelarna ska klara av att inte bli för gamla inför de sista filmerna. Bara i den här filmen hade de ju blivit jättemycket äldre. Spurtfilma är nog vad de får göra. 

Viktigt:
- pappa kom hem idag
- himmelen utanför mitt fönster är rosa
- biljetter till Göteborg är nu beställda. Den 16:e augusti far jag och Malin iväg!
- det är idag bara 90 dagar kvar till min efterlängtade 18-årsdag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0