Tierp

Eftersom att jag åkte en dag tidigare än planerat till min kära kusin fick jag idag möjligheten att följa med henne en hel dag på jobbet vilket blev en stor upplevelse. Ena andledningen är att hon arbetar som journalist och andra platsen hon arbetar på. Ni ser detta är inte vilken plats som helst utan den mest otroligt tråkiga staden i hela Sverige.. tror jag, Jo, denna stad är nämligen en av de mest döda jag har sett faktiskt och det är ganska illa. Jag menar jag har ju till och med varit i Bollnäs ;)
 Det första jag såg av Tierp var jänvägsstationen och då verkde det som att Tierp ändå hade lite civilation. Boy was I wrong! Det andra jag fick se var då jag och Josefin skulle gå och köpa lunch. Jag förstod liksom inte var det fanns några affärer, och centrum var var det? Betsämde mig illafall på eftermiddagen för at ta en tur och försöka se något av denna knepiga lilla stad där det endast verkade vara folk vid stationen: Alla verkade vilja bort från staden. Tog mig iallafall en tur. Hittade en skoaffär, tre mataffärer, systemet, apoteket och något som verade vara Tierps enda klädaffär. Det mest märkliga var att turen faktiskt slutade med att jag köpte något. Eh hel tröja! Förvånad? Jag med! Så nu är jag en stlt ägare av en tröja köpt i Tierp. Häftigt.
Efter det skyndade jag tllbaka till stationshuset, Josefin, fika och säkerheten. Halvskakig efter mitt köp åkte vi sedan tillbaka till Gävle.

Tierp. I came, I conquered, I left.

Kommentarer
Postat av: josefin

onekligen ingen dålig bedrift att hitta shopping i tierp. själv har jag en gång varit dömd att handla en födelsedagspresent där...

2007-08-05 @ 23:05:21
URL: http://www.klockarbarbro.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0