Saknar

Idag var den dag den omtalade amerikanska lyxkryssningen stannade för dagen i Glada Hudik. jag visste inte om det förrän igår då vi plockade fram lite extra saker i hopp om att få sälja mera. Tyckte det lät lite knepigt med en lyxkryssning full av rika amerikaner. Men visst, kul!

Förmiddagen började väldigt lugn utan några turister alls och jag började ge upp hoppet om att få prata lite engelska. Men sedan efter lunch började de drälla in en efter en och köpte blandade knepiga saker. Det var härligt att få prata engelska igen. Jag har inte pratat ordentlig engelska på bra länge nu. Jag har ju inte varit speciellt mycket i Malaysia och engelska B tentade ju jag av.

När jag idag fick använda mina engelskakunskaper igen började jag tänka tillbaka. Av någon anledning börjar jag längta tillbaka till skolan i Kuala Lumpur. Att få höra de amerikanska dialekterna igen och att få bara prata ändå på engelska är faktiskt något jag saknar litegranna och det är roligt att få göra det någon gång ibland.

Kryssningsfartygets vistelse till Hudik blev mycket bättre än förväntat! :)



Verkar som att mycket biltvättning väntar framöver.. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0