Övningskörning

Idag är det endast 51 dagar kvar tills jag, Lina Sjölin, fyller 18 år! Det är sjukt lite med tanke på att då jag började räkna var det väl runt 140 och den tiden har gått hur snabbt som helst. Att fylla 18 betyder till den största delen för mig att jag kan skaffa körkort. Visst, man är vuxen och får gå ut och så men känslan av att ha körkort och bil måste vara bland det bästa. Iallafall om man bor som mig, i en halvöde liten by i skogen och där det bara går färre och färre bussar. Körkort för mig är som en dröm för mig just nu. Att slippa tvinga mammsen å pappsen att skjutsa mig överallt och att bara kunna åka var jag vill när jag vill. Åååh så jag längtar!

Eftersom jag längtar så sjukt mycket efter körkortet så har jag väl kört ganska mycket hemma iallafall. Jag tycker att körningen gått ganska bra och det är superkul! Men nu då 18årsdagen börjar närma sig så har jag känt att det börjat bli dags att skriva in sig på en körskola och köra några lektioner. Så förra onsdagen gav jag mig ut på jakt efter körskola. Det slutade med att jag hamnade på City och jag kunde boka en körlektion på en gång. Så nu i onsdags satte jag mig för första gången bakpom ratten i en körskolebil. Jag var ruskigt nervös men det gick ändå bra. Även att Rolf tyckte jag var duktig.. stolt! Haha.
Körde även en lektion igår och idag har jag varit ute och kört med kära moder.. i brorsans bil! Sjukt kul att köra!

Allt börjar kännas så verkligt nu. Jag kommer närmare och närmare! Snart så!!! Iiiiiiiiih!!!!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0