Nattgäst och skolstart

Inatt hade jag en nattgäst, och nej, ingen nattgäst man kan tro.
Hade lite svårt å somna igår men till slut somnade jag faktiskt. Tyvärr blev jag väckt bara efter typ en halvtimme. Då hade gärsten nämligen kommit! Ingen rolig nattgäst heller, nejnej den här var bara jobbigt och i örat dessutom.
Vaknade och trodde att jag hade vatten i örat. Jag började skaka lite på huvudet åch luta det så vattnet skulle rinna ut men icke. Det bara fortsatte spraka i mitt stackars öra. Efter en stund kom jag på att det måsta vara något levande där inne så jag kutade in till mamma å hämta en ficklampa så hon fick lysa mig i örat. Det tog ett tag men till slut så såg hon något röra på sig.
Även om jag trodde det var någon kuse eller så så fick jag ändå lite småpanik då hon såg den. Ringde till sjukvårdsrådgivningen då ialolafall bara utifall och hon i andra änden trodde inte på mig utan bad att få prata med mamma. Morr! Visst kanske lät lite konstigt men ändå!
Jag fick iallafall order att duscha örat. Mycket riktigt så kom det ut en liten kuse. Den såg ungefär ut som en miniatyr mal på en halv centimeter. Äcklig var den iallafall!

Så började ju skolan idag också. Känns väl mindre kul då sommarlovet gått så snabbt ock jag jobbat ganska mycket. Känner mig inte riktigt så utvilad som jag skulle vilja vara innan terminen men det får funka! Har iallafall bara ett år kvar nu och det känns sjukt skönt. Gick och tittade på dom rädda små ettorna idag också. Tänka sig, dom har tre år kvar medans vi bara har ett. Yippeee!
Planerade ettornas introduktionsdag imorgon också. Imorgon ska vi vara snälla, då får vi fler som vågar komma på nollningen sen som vi kan ha kul med. Moahahahaha. Nädå vi ska bara vara lite onda.. det får man ibland!

Kommentarer
Postat av: josefin

fy fan! insekt i örat! ytterligare en sak att oroa sig över att drabbas av...

2007-08-30 @ 10:05:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0