Kick off

Idag hade vi kick off med volleybollen. Imorrn har vi nämligen vår första träning för säsongen och eftersom den här säsongen kommer att bli annorlunda behövde vi ju starta den på ett bra sätt!

Vi skulle iallafall träffas utanför hallen halv 9. Såklart så sover jag över och vaknar typ fem över åtta. Detta gjorde att jag fick ungefär tio minuter att packa med lite saker, klä på mig och äta frukost. Frukosten fick ätas i bilen den och tro det eller ej så kom jag faktiskt bara en minut sent! Jag klådde erik och Emilia med flera minuter och sen så har vi ju stackars Thilda som vi ringde och väckte och jagade upp.. haha.

Iallafall så hade vi ingen aning och var vi skulle fara. Det hade hållts mycket hemligt av tränarna och jag tror de var lite smånöjda över att vi inte visste var vi skulle. Blev orolig ett tag jag att vi skulle till plantskolan i Friggesund och jobba.. vilken kick off! Men som tur var passerades plantskolan och efter en felkörning då Björns trogna gps inte hittade längre så kom vi till slut fram. Vad var detta för mystiskt ställe vi kommit till? Jo, Tallbacken. Förstår inte riktigt hur dom tänkte. Trodde dom att vi skulle veta vad tallbacken var för något? Tydligen..

Började med att vi lekte lite och åt. sedan begav vi oss in i skogen. Där väntade linbana, klättring, yxkastning och flera roliga saker! Vi skulle tävla individuellt mot varandra i alla grenar och i slutet skulle alla poäng läggas ihop. Linbanan var det första momentet. Hoppade på linbanan i en väldig fart jag och oj så bra det gick, sedan kom jag till delen där man skulle kasta spjut på en gris. (målad, inte riktig!:P) Gick inte fullt så bra och när jag sedan skulle slänga mig på linbanan tillbaka hamnade jag snett och fastnade i luften. Tur var det att jag inte var den enda som gjorde det.. haha.
Sedan var det dags för klättring på en stam. Jag brukar vanligtvis hata att klättra över huvud taget men den här gången gick det faktiskt bra. Jag for upp för stammen och ställde mig upp så galant på den för de där tio minussekunderna. Stolt! Att mina ben höll på att skaka sönder när jag kom tillbaka ner på jorden har inte med saken att göra!
Därefter följde lingång. Snabb som vinden var jag vilket Erik tyckte var självklart. Jag gick ju på lina höhöhö! Sen blev det dags för yxkastning, pilskytte och luftgevärskjutning. De grenarna var inget för mig. Uffa! Men jag prickade lite iallafall och det hela slutade med att jag faktiskt kom först.. helt otroligt bra! Skryta. Klappa sig själv på huvudet!

Kick offen blev iallafall mycket lyckad och rolig. Vi hade en superhärlig dag och det var en perfekt början på vad som kommer att bli en perfekt säsong!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0