Göteborg

I Torsdags åkte jag och grannen Malin iväg till Göteborg för att hälsa på hennes älskade syster. Vi var där tills idag och efter cirka 7 timmar är jag hemma!
Trots det urulsa vädret och vårt försenade tåg blev det faktiskt en riktigt bra resa!

Vår resa började kl 9 på torsdag morgon då vårt tåg gick ifrån stationen i Hudik. Vårt tåg var då fem minuter försenat. "Men det är lungt" tänkte vi, "vi har ju hela 40 minuter på oss i Stockholm" Så blev inte fallet. Vårt åg vi skulle byta till skulle gå tio över tolv från Stockholm. Runt tjugo över rullade vi in på stationen. Ett annat tåg väntade minsann åå sina passagerare men inte vårt tåg.. näe! Blev istället fem timmars Intercity som började med en sjukt otrevlig konduktör. men vi överlevde och tog oss till slut fram och hem till Annas lilla mysiga "källarlägenhet."

På fredagen shoppade jag och malin lite granna och sedan begav vi oss ut till coop för att titta hur anna hade det på sin arbetsplats.När hon kom hem från jobbet hade vi sedan gjort middag och tårta som efterrätt till henne. Mums!
Lördag blev en regnadag på liseberg. men det var fortfarande roligt. Iallafall för mig och Anna som hade regnrockar. Stackars lilla Malin! Men hon verkade ha kul ändå.
Söndagen bjöd på mer shopping och lite mys .
På måndag var det dags för modefotografering av mig och Malin. Vi blev så snygga så! Sen ännu en myskväll!
Och idag, tisdag blev det hemfärd. Tråkigt men ändå skönt att komma hem.

Under helgen han vi komma fram till lite olika saker..

-- ordet "baltalisera" - att stänga in/knyta fast någon i ett trångt/mörkt utrymme.(Malin=Baltazar, tyvärr han vi aldrig med att Baltalisera henne..)

-- Uttrycket "Man skulle nästan kunna säga kotte" är helt enkelt för bra.

-- Malins kommentar: "jag tycker inte om då ni viskar och datorn kurrar i magen" (datorn var hungrig den..)


Tack Anna för att vi fick komma! Det har varit superbra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0